Nyt CRM – hvordan?

For kort tid siden, valgte vi på mit arbejde at udskifte vores gamle CRM-system til et nyt. Det gamle system var aldrig rigtig blevet brugt, og det var måske en god ide, at kigge på hvorfor det aldrig rigtig blev en succes, i forbindelse med, at vi ville skifte til et nyt system.
Når vi kiggede os omkring i virksomheden, blev ét af de nye kriterier ret hurtigt, at vi havde brug for et dansk CRM system. Det er simpelthen lettere at gå til, fordi man ikke hele tiden skal tænke over sprogbarrierer, som også skal overvindes før man kan komme ordentlig i gang med systemet.
For netop dét lader til, at være den største udfordring for at et CRM system kan blive en succes. Når man faktisk bruger systemet, og synes det er let og praktisk, så er der netop også godt grundlag for, at man vil bruge det fremadrettet også.

Hvis man derimod føler, at det er besværligt i brug, og har en stejl indlæring, så er man nok tilbøjelig til ikke at få det brugt.

note-1315998